autót vettünk, mercit...

   Muszáj volt autót vennünk, mert Opelt csak 3 hónapig lehet kint használni, míg nagy nehezen kiderült. Nem egy helyre kellett elmennie Carmennek mire megtudtuk. Így már utólag semmi értelme nem volt Opel felkészítésének az útra, mert anélkül is simán kibírta volna. Így meg 200.000ft biztos megy a levesbe. Most úgy néz ki, nem is visszük haza, itt is le lehet adni, és lehet adnak érte valamit. Hazavinni meg a hazaút költségét levonva, szinte ingyen adnánk oda valakinek. Semmi értelme. Majd ez még kiderül. Viszont autó kellett, mert Carmen 28km-re fog dolgozni, és nem valami sűrű a tömegközlekedés és drága is. Norvégiában, főleg itt vidéken (ha az ember nem helyben dolgozik) kell az autó. Meg hogyan mennénk kirándulni? Szóval azért is voltunk eltűnve az első napokban, mert a netet bújtuk, mert azt gondoltuk most van időnk venni. Közben meg Carmen 14 napból 10-et dolgozott. Mindegy bújtuk a netet. Én max 50.000 koronáig gondolkodtam. De hamar bebizonyosodott ezért az árért nem nagyok a lehetőségek. 200.000 körüli max futásteljesítményű autók jöttek szóba. Ennyiért nincs jobb. És persze nem valami használhatatlan pici akármi, mert azért fog kelleni cuccolni. Kombi volt az alap természetesen. Én vágytam volna egy Omega nagyságú autóra, nem az lett. 
    Ami megdöbbentő, a távolságok itt Norvégiában. Ami térképen kevésnek tűnik, az simán 400km. Nyílván szűkíteni kellett a távolságot (mert itt 400km legalább 6 óra út csak oda), az árat meg felvinni olyan 70.000-80.000 koronáig. Itt már volt választék, és Bergen irányában próbáltunk egyeztetni többet egy napba belesűrítve. Előtte megnéztünk egy Mazda 6-ost még Vossban. Ami itt érdekes, hogy viszonylag kevés kilométernél 200.000 környékén is úgy ki vannak kopva az ülések. Szerintem a télikabát anyaga okozza. Más nem hiszem, nem hinném hogy tekergetnének, és szervizkönyvvel manipulálnának. Mert a hirdetésekben is nagyon sok autónál volt ez a probléma. Egyébként meg a legtöbb eladó leír minden hibát, javítást az autón. Nem is akartunk dízelt, rengeteg turbó cserés és stb volt a neten. Pedig azt gondoltam itt nem annyira gáz a dízel. Ami még érdekes, hogy nem olyan rossz a benzinesek aránya, mint nálunk, hogy szinte már csak dízel van. És ami még érdekes, hogy mindig szinte a kapható legkisebb motorral szerelt típusok vannak. Rengeteg az 1,6-os Audi, BMW. 
    Én gondolkodtam 4x4-ben természetesen (Audi, Passat, Octavia, X-trail), majd az első télen úgy is kiderül itt mi a helyzet Eidfjordban, és útban Kinsarvikba, ahol Carmen fog dolgozni (ennyiért nem nagyon van, vagy sok a kilométer, bár az is igaz nem kilométert és évjáratot veszünk, hanem állapotot). Na mindegy a lényeg megnéztünk 3-4 autót, és végül a Merci mellett döntöttünk. Nem hibátlan, 2002-es (hogy is lenne, ha az lenne nem ennyi lett volna, de), viszont szervizkönyves, végig egy helyen szervizelve. Látszik, hogy törődtek vele (két kisgyerek a családban). 70.000 korona volt (ez az ár, kb. a magyar duplája, mint már mondtam itt ennyi és kész), téligumival, levehető vonóhoroggal és csak 138.000km-rel. C180, 2000köbcentis benzines. Láncos motor, nem kell bajlódnunk a vezérléssel (ezért néztem a hathengeres BMW-ket is, meg mert a kedvencem, de majd legközelebb), és erről nem olvasni rosszakat. Egyszerű motor semmi hókusz-pókusz, nem erősebb papíron mint az Omega, de persze jobban megy. Ide amúgy bőven elég.
     Tehát csak 138.000km van benne, azért ennyi, mert a tulaj egy idős házaspártól vette, állítólag. Belül nagyon jó állapotú (ülések tökéletesek, a kormányon semmi kopás), bár ki kellene normálisan takarítani. Ami hiba, hogy javítva voltak az ajtók, sárvédők, mert kezdett rozsdásodni (valamint kisebb karcok vannak rajta, és ilyesmi). És lehetett volna szebben is megcsinálni. De ez érdekel a legkevésbé, egy darabig simán jó lesz, és ha ez is elmegy 320.000km-ig, már megérte. Miért ne menne, nem igaz? Van benne ülésfűtés elől, ESP, dupla klíma, multi kormány, tempomat, levehető vonóhorog, 17-es AMG felni, téligumi (jók), 6 légzsák. Szerintem jó gép lesz ez. Műszakilag ne legyen baja, a többi nem érdekel. És 2015 3. hóig vizsga. Itt nagyon szigorú a vizsgáztatás, nincs haveri alap stb., és mivel év eleji a vizsga, csak megnézték.
   Egyébként érezhetően kisebb mint az Opel, mínusz 6cm széltében és 30cm hosszában. A csomagtartón érezni leginkább. Alig használtuk az autót, mert már írtam kicsit keverc volt Carmen számával, de végül mégis van már rajta biztosítás. Ami nem kevés, éves szinten 12.000 korona, havi 1.000. Mondjuk Cascoval, és még valami plusszal. Jó mondjuk 0-ról indulunk, semmi bónusz. 
     Visszatérve, benzines. Azért itt is az új autóknál egyre nagyobb a dízelek aránya, de nem közel 100% mint Európa más részein, akár nálunk. És ugye írtam itt nem lehet száguldani. Bergenből mikor elhoztuk (amúgy sem siettünk, Carmen éjszakás volt, nem aludt semmit, ő jött az Omegával) kb. 150km-en 6,3-as átlaggal értünk haza. Nyilván ennyire nem lesz jó a fogyasztása, de nem a fogyasztás miatt drága itt autózni. Bergenbe menve, a híd oda-vissza 300kr Opel, 150kr merci, két fizetős alagút azaz összesen 6 fizetés, 43koronájával. Egy Bergeni út 472kr plusz a benzinen felül, ami kb. 345korona. Nem a benzin a sok. Ezért sem járhattunk volna autók iránt még heteket, meg időnk se lenne rá. Tehát nem gondoltam volna, hogy Mercink lesz, de mivel "hátsókerekes" én nem bánom. Meg szép is. Sok is jár ilyenekből az utakon, itt Eidfjordban is van nem egy. Bár azok asszem már faceliftesek. A lényeg amúgy meg a műszaki állapot volt, az meg jónak tűnt, az idő meg eldönti... pár kép...





Viszont erre itt lenn simán elcserélném, pedig nem kombi és legjobb estben is 1988-as. Viszont egy klasszikus kupénál nincs szebb!!! Oddában láttam...
Szebb mint a Merci...


Megjegyzések

  1. Korrektnek tűnik azok alapján amiket írtál,rohadni meg ott minden fog ,mert hát az a tiszta tengeri levegő dolgozik ám! A Hollandból hozott autókkal is ez a fő problem!
    Vagy kell egy ALU kasznis Audi az megoldja a problémákat!Ott csak a csavarok rohadnak szét! :))

    VálaszTörlés
  2. Egy év a határidő, de nem az autó kiérkezésétől hanem a rendőrségi bejelentkezésedtől.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocs, hogy csak most reagálok. Igen utána érdeklődtünk, de akkor viszont el kell menni a regisztrációkor vizsgára, Opel nem menne át... nekünk így mondták, igazából mindenképpen kellett valamit venni, csak feleslegesen költöttünk az Opelre, mert kihozott volna lógó béllel is...

      Törlés
  3. Volt még valakitől egy bejegyzés, de véletlenül kitörültem. Csak annyit tennék hozzá, hogy mindent legálisan akarunk, semmi kerülő út, és semmi "csalás", ja és asszonnyal meg úgy sem lehet veszekedni ilyenen. Itt mások a szabályok, alkalmazkodunk, lehet hülyeség, de én Magyarországon is így próbáltam, hogy lehetett-e??? Nehezen...

    VálaszTörlés
  4. Udv,
    Autoszerelo-csak gk-merre tudna elhelyeszkedni?
    Magyar kozvetitok - tobbnyire- sajnos kamuslik..
    Koszonom a valaszt.

    VálaszTörlés
  5. Bocs,utolag olvastam a blogot....szoval merci,lancos motor.Nem jo hir,de rosszabb mintha vez.szijas lenne...sajnos nyulik,kopik,es elobb- utobb csattog is.
    Jo hir,hogy ha szervizelve volt,sokat bir...rossz hir,hogy a csere tobbe faj,es cserelni kell az osszes fogaskereket,feszitopatront,es a feszito " papucsot" is.
    Erdemes hazalatogatas alkalmaval itthon csereltetni toredek aron...
    Olvasom tovabb:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések